Motopompa pożarnicza KOHLER M 8/8

ilość szt.
dodaj do przechowalni
Ocena: 3
Producent: -
Kod produktu: 693-003

Opis

Przeznaczenie

Do tłoczenia wody pobieranej z dowolnego źródła i podawania jej do stanowisk gaśniczych lub do wypompowywania wody np. z zalanych pomieszczeń.

Parametry techniczne

Wydajność Qn = 800 l/min (48 m3/h)
Wys. podnoszenia Hn = 80 m H2O (0,8 MPa)
Prędkość obrotowa Nn = 3600 obr/min
Manometryczna wysokość ssania Hms = 1,5 H2O
przy manometrycznej wysokości ssania Hms = 7,5 m H2O motopompa osiąga następujące parametry:

  • Wydajność Qn = 400 l/min (24 m3/h)
  • Wys. podnoszenia Hn = 100 m H2O (1,0 MPa)
  • Prędkość obrotowa Nn = 3600 obr/min
  • Manometryczna wysokość ssania Hms = 7,5 H2O
  • pompa: wirowa, jednostopniowa z kierownicą odśrodkową i spiralą

silnik:

  • nasada ssawna 1 x  110 mm, nasada tłoczna 2 x  75 mm
    dwucylindrowy, czterosuwowy, model CH 27, o mocy 27 KM
    (19,85 kW), 3 600 obr/min
    rozruch elektryczny
    zapłon elektroniczny
    elektroniczny ogranicznik obrotów
    akumulator 12 V, 37 Ah
    sprzęgło: odśrodkowe, automatyczne
    urządzenie zasysające: tłokowa pompa próżniowa TPP-2 automatycznie zasysająca
    rodzaj paliwa: benzyna bezołowiowa Pb 95
    poj. zbiornika paliwa: 15 dm3 (2 godz. ciągłej pracy)
    rodzaj oleju: silnikowego olej mineralny 15 W 40
    ilość oleju: silnikowego 1,6 dm3
    rodzaj oleju: przekładniowego HIPOL 15
    ilość oleju: przekładniowego 0,25 dm3

Opis konstrukcji

Motopompa jest konstrukcją poziomą, jednostopniową (z jednym wirnikiem) i osiowym wlotem węża ssawnego ? 110 i dwoma wylotami przystosowanymi do węży tłocznych ? 75 poprzez nasadę systemu STORZ. Składa się ono z dwóch modułów pomp tłokowych i skrzynki napędowej z mimośrodem. Obrót mimośrodu znajdującego się na wale wirnika pompy, powoduje cykliczne ruchy zwrotne tłoka, wytwarzając ciśnienie w układzie ssawnym pompy wirowej i zasysa wodę z głębokości 3 m., w czasie nie dłuższym niż 30 s, a z 7,5 m. w czasie 60 s. Pojawienie się nadciśnienia większego niż 0,25 MPa w układzie tłocznym motopompy powoduje samoczynne wyłączenie pompy próżniowej. 

Wał ułożyskowany jest na dwóch łożyskach tocznych, smarowanych w kąpieli olejowej. Wyjście wału jest uszczelnione bezobsługowym uszczelnieniem mechanicznym. Napęd motopompy przekazywany jest z silnika spalinowego przez sprzęgło odśrodkowe, które włącza motopompę przy ok. 2 000 obr/min. 

Do napędu pompy wirowej zastosowano silnik czterosuwowy, 2-cylindrowy, chłodzony powietrzem model CH 27 firmy KOHLER USA o mocy 27 KM przy 3 600 obr/min, moment maksymalny 53 Nm, masa 50 kg. Przeniesienie napędu z silnika do pompy wirowej odbywa się poprzez sprzęgło odśrodkowe trójczłonowe z dwoma sprężynami centralnymi. Wewnętrzna powierzchnia kielichowatego zabieraka sprzęgła wyłożona jest specjalną wykładziną cierną odporną na wysoką temperaturę. System zapłonowy elektroniczny z wbudowanym elektronicznym ogranicznikiem obrotów. 

Uruchamianie silnika odbywa się rozrusznikiem elektrycznym. Silnik górno zaworowy oraz obecność pompy paliwowej powoduje lepsze smarowanie silnika, co daje korzystne spalanie. Jest on czysty ekologicznie, wydziela znikome ilości CO. 
Nie wymaga żadnych czynności regulacyjnych, dzięki zastosowaniu hydraulicznej kompensacji luzów zaworowych. 
Tłumik wylotu spalin zaopatrzony jest w końcówkę, umożliwiającą przyłączenie przewodu do odprowadzania spalin. 
Pełny zbiornik paliwa (15 litrów) zapewnia ciągłą, dwugodzinną pracę motopompy przy nominalnych parametrach. 
Całość osadzona na metalowej ramie z 4 gumowymi uchwytami, umożliwiającej łatwe przenoszenie.

Masa: 134 kg
Wymiary (dł. x szer. x wys.): 960 x 510 x 730 mm.

Opinie o produkcie (0)

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
platforma finansowa
Sklep internetowy Shoper.pl